Alles Over Breien



Breipatronen voor baby's en kinderen

Breien voor baby's en kinderen is altijd leuk om te doen.

Of het nu voor je eigen kinderen is, voor je kleinkinderen of die van de buurvrouw, handgemaakte babymutsjes of baby sokjes worden altijd op prijs gesteld. Alles over Breien heeft de leukste gratis breipatroontjes die er op het web te vinden zijn voor je op een rijtje gezet.

breipatroon babymutsje

Gestreept baby mutsje

Leuke simpele baby mutsjes van de site van Sacha. Dit is een breipatroon voor rondbreinaald, naalden zonder knop of gewone breinaalden. Je kunt kiezen!






breipatroon babymutsje

Baby mutsje

Mooi baby elfen mutsje van Marbada voor pasgeboren of te vroeg geboren baby's.


breipatroon babymutsje

Baby mutsje Aviateur

Met dit leuke gebreide mutsje kan je baby zich zo aanmelden als piloot.


breipatroon babymutsje

Baby mutsje

Babymuts van (bijvoorkeur ecokatoen) met FairIsle motieven. Eenvoudig te maken, dus ook voor beginners goed te doen.


breipatroon babymutsje

Baby mutsje

Breipatroon van Betz voor een baby mutsje met een lintje erdoor. De kleur van het lintje kun je laten afhangen van het geslacht van de baby.


breipatroon babymutsje

Baby mutsje

Leuk roze mutsje met strikje voor een baby. Dit breipatroon van Veritas wordt in het rond gebreid met breinaalden nr. 3,5.


breipatroon babymutsjes

Baby mutsje

Dit babymutsje brei je voor een baby van 3 - 6 maanden. Het is het laatste patroontje op deze pagina van Borduurblog, dus even naar beneden scrollen.


breipatroon stoer babymutsjes

Baby mutsje

Een stoer babymutsje met kabels. Je breit het in het rond en vind het patroon op het blog van Inge.


breipatroon babymutsje en sjaal

Baby mutsje en sjaal

Makkelijk te maken dit lieve babymutsje van Ceetee met bijpassende sjaal.


breipatroon babysjaal

Baby sjaal

Dit baby sjaaltje van Boomie sluit met een knoop, zodat het goed blijft zitten en de nek van je baby lekker warm blijft. Gebreid op naalden 5.




Baby slofjes en sokjes

breipatroon baby slofjes

Baby slofjes

Baby slofjes voor baby's van 0 tot 3 maanden. Gebruik net als de ontwerpster Hetty lekker afstekende kleuren voor een leuk effect.


breipatroon voor baby slofjes

Baby slofjes

Deze babyslofjes hebben een zoollengte van 9 cm. Je vindt het patroontje op de site van De Achterbergen.


breipatroon voor baby slofjes

Baby slofjes

Voor pasgeboren baby's deze leuke en stoere baby slofjes van Hester.


breipatroon baby sokjes, kraamkado

Baby sokjes

Mini sokjes die je als kado aan het kraambezoek kunt meegeven. Gevonden op het blog van Blij dat ik brei.


breipatroontje baby sokjes

Baby sokjes met streepjes

Wat lief deze gestreepte babysokjes van Sascha. Geschikt voor pasgeboren baby's tot ongeveer 6 maanden omdat ze erg rekbaar zijn.






breipatroontje baby sokjes

Baby sokjes met ajour

Een nostalgisch en romantisch breipatroon van Busy Bessy voor lieve baby sokjes. Met tutorial.


breipatroon baby sokjes

Baby sokjes met omslag

Baby sokjes voor maatje 74-86. Dit patroontje van Marbada is van top naar teen gebreid met een jojohiel.


breipatronen baby sokjes

Baby sokjes

Leuk deze babysokjes van Bysy Bessy voor een baby pop of een echte baby.


breipatronen baby sokjes

Baby sokjes

Deze slofjes van Sascha zijn erg simpel, gebreid met alleen maar rechte steken op twee breinaalden 4.0mm. Zeer geschikt voor de echte beginner maar ook leuk om te maken voor de gevorderde breister!


breipatroon baby booties

Baby booties

Baby sokjes met een mooi kabeltje op de wreef. Gemaakt door Busy Bessy.


baby slofjes breien

Baby slofjes

Op deze site van Wollemijn vind je diverse breipatronen voor baby sokjes, zoals deze sokjes voor baby's van 0 tot 3 maanden, snel klaar, gebreid op naalden 6.


babysokjes breien

Baby sokjes voor jongens en meisjes

Op de site van Veritas vind je deze baby sokjes. Een paar voor meisjes en stoere jongessokken.


baby slofjes handgebreid downloaden

Baby slofjes

Een makkelijk breipatroontje van de Gulle Aarde voor lekker warme baby slofjes. Met foto tutorial zodat je precies ziet hoe je moet breien.


baby sokjes breipatronen

Geribbelde baby sokjes

Gebreid door Busy Bessy in de Richelsteek (recht en averecht). Met duidelijke uitleg.


baby sokjes breipatroon van opoe

Baby sokjes

Een breipatroon uit de oude doos van de familie Rozema. Het patroon van de baby sokjes van Opoe.


baby sokjes breipatroon

Baby sokjes

Dit kleurrijke breipatroon van Marbada is voor de maten 74-86 en wordt rond gebreid met 5 sokkennaalden nummer 2,5.


baby gympies breipatroon

Baby sokjes

Je baby's eerste sportschoentjes brei je met dit patroon van Breien en Haken.





Baby kleding

baby truitje, breipatroon

Mouwloos baby truitje

Breipatroontje van Tante Hilde voor een baby truitje zonder mouwen voor baby's van 2 - 3 maanden. Met handige zijsluiting, dus geen gewurm over het hoofdje.


breipatroon basis baby en kinder trui

Basis baby en kinder trui

Op de site van Finlandia vind je dit basis breipatroon voor een baby of kinder trui in de maten 62 - 98.


soepel baby broekje, breipatroon

Gebreid baby broekje

Dit babybroekje van Drops kun je breien voor baby's vanaf 1 maand tot kinderen van 4 jaar.


baby broekje, breipatroon

Gebreid baby broekje

Breipatroontje van Tante Hilde voor een baby broekje voor baby's van 3 maanden. Lekker warm en veel bewegingsvrijheid voor je baby.


baby kruippakje, breipatroon

Gebreid kruippakje

Dit kruippakje van de site van Veritas, kun je breien voor een baby van 3 tot 12 maanden. Gebruik breinaalden nummer 3,5.


baby jasje met capuchon, breipatroon

Gebreid baby jasje met capuchon

Dit lieve babyjasje van de Breimadammen heeft een capuchon die het hoofdje lekker warm houdt.


baby jasje, breipatroon

Gebreid baby jasje

Lekker stoer babyjasje in ribbelsteek. Dit patroon van Veritas is beschreven in de maten 50 t/m 80 en wordt gebreid op naalden 3,5.


gratis breipatroon kinder vestje

Gebreid vestje

Dit super simpele vestje kun je in iedere maat die je maar wilt breien. Je vindt het patroon op de site van Miriam.


baby vestje, breipatroon

Gebreid baby vestje

Je kunt dit basis patroontje breien met gewone breinaalden of met een rondbreinaald. Het vestje is geschikt voor baby's van 12 maanden.


baby overgooiertje, breipatroon

Gebreid baby jurkje

Schattig gebreid babyjurkje zonder mouwen. Het jurkje is geschikt voor baby's vanaf 1 maand, tot kinderen van 4 jaar.


baby jurkje, breipatroon

Gebreid baby jurkje

Een heel lief babyjurkje, wat je breit op breinaalden nr. 2. Je vindt het patroon op het blog van Corrie.


draag poncho, breipatroon

Draag poncho breipatroon

Met deze gebreide draag poncho neem je je baby makkelijk mee op pad. Het patroon is beschikbaar voor moeders in de maten 36 t/m 52.


breipatroon baby deken

Baby dekentje

Dit babydekentje brei je in de ribbelsteek met naalden nummer 5. Op het blog van Kristel kun je lezen hoe je dit dekentje kunt breien.


breipatroon baby deken

Baby dekentje, ripple

Brei dit mooie babydekentje met ripple effect. De moeder van Kristel heeft het patroon opgeschreven voor je.


breipatroon baby slaapzak

Baby slaapzak

Deze slaapzak wordt op de site van Veritas beschreven voor kinderen van 3 tot 12 maanden. Je breit hem met naalden nr. 3,5.


breipatroon slabbetje

Slabbetjes

Op het blog van Milo & Mona vonden we dit patroon voor een gebreid slabbetje, gebreid op naalden 3,5. Je moet even naar beneden scrollen voor het patroon.


breipatroon wieg belletjes

Wieg belletjes

Brei deze klokjes met een belletje voor aan de wieg volgens het patroon van Marloes Kreatief.





Breipatronen voor peuters en kleuters

Ook voor wat oudere kindjes zijn er leuke breipatroontjes te vinden.

breipatroontje beenwarmers kinderen

Breipatroon beenwarmers

Breipatroontje voor beenwarmers voor meisjes van ongeveer 3 jaar. Maar je kunt ze natuurlijk ook groter of kleiner breien.


breipatroon kindermutsje

Muts met pompon

Gebreide muts met pompon voor kinderen van 2 jaar. Maar je kunt hem natuurlijk ook zonder de pompon maken.


breipatroon kindermutsje

Muts met oorflappen

Gebreide muts met oorflappen voor kinderen van 2 jaar. Voor lekker warme oortjes in de winter. Op de site van Betz staat precies hoe je deze muts kunt maken.


breipatroon mutsje

Gestreept mutsje

Leuk gestreept mutsje voor kinderen met een hoofdomvang van ongeveer 36 cm. Dit patroon van Veritas wordt in het rond gebreid met breinaalden nr. 3,5.


breipatroon kinderwantjes

Wantjes

Kinder wantjes voor peuters vanaf 2 jaar. Hier kun je er niet genoeg van maken...


breipatroon kinderwantjes

Gebreide Wantjes

Breipatroon voor wantjes voor kinderen van 2 - 4 jaar.


breipatroon kindersjaal

Kindersjaal

Kindersjaal met handige sluiting. Deze sjaal raken ze niet zo makkelijk kwijt.


kinder overall, breipatroon

Gebreide overall

Lekker soepel broekje voor kinderen van ongeveer 1 jaar. Deze overall kan niet afzakken en zit dus altijd goed.





Let op! Denk er wel aan dat je de veiligheid van je baby in het oog blijft houden en houd dus koordjes, lintjes, knoopjes en dergelijke altijd goed in de gaten. Laat je baby daar niet mee alleen!

Wil je een leuke knuffel breien voor je baby of kind, kijk dan even op de pagina Poppen en Knuffels voor leuke breipatroontjes van allerlei poppen en knuffels.





Kijk ook even hier:

breidagboek app breiwol kopen
































brei patroontjes voor tassen

brei patroontjes voor dames en heren

breitassen

breipatronen baby boeken





















brei winkels

Breipatronen

Samen breien

Evenementen

Brei boeken

Breisteken

Breitips

Sjaal breipatronen

Breien leren

Blocken

Breipennen

Brei blog

Basis breisteken

Steken opzetten

Handwerkwinkels

Home

Contact, privacy en cookies

© Vanna

webdesign: © 2011 Mijn-eigen-website.nl | Webrealisatie en advies Vannatiek.nl