Alles Over Breien

sjaal breien

Sjaals breien

Zowel voor beginners als voor ervaren breisters is het breien
van sjaals leuk om te doen.

Hieronder staan twee basis patronen voor het breien van een sjaal. Een sjaal in een makkelijk ribbelpatroon (prima voor beginners) en een sjaal in de (valse)patentsteek. En we hebben nog meer breipatronen voor een sjaal online voor je gevonden, dus pak je naalden en start met breien!





Sjaal in ribbelpatroon

Dit is wel de meest simpele manier om een sjaal te breien. Je hoeft alleen maar rechte steken te breien en voor je het weet heb je een lekkere sjaal gebreid voor jezelf of om kado te geven.

Benodigdheden:
Ongeveer 250 - 300 gram wol, geschikt voor breinaalden nummer 4.
Twee breinaalden met knop nummer 4.

De hoeveelheid wol die je nodig hebt is afhankelijk van de lengte van de sjaal die je wilt breien. Je kunt voor deze sjaal meerdere soorten en kleuren wol gebruiken. Ook erg leuk om restjes wol mee op te maken.

Breipatroon:
Zet 42 steken op en brei deze naald voor naald in ribbelpatroon.

Kijk voor een uitleg van het ribbelpatroon op deze pagina Breisteken van Alles Over Breien.

Wanneer je wilt wisselen van kleur, doe je dit bij voorkeur aan het einde van de naald.

Brei deze 42 steken tot je de gewenste lengte hebt bereikt.

Kant de steken losjes af. Kijk voor tips over afkanten op de pagina Afkanten.

Afwerking:
Voor een mooie afwerking kun je de sjaal blocken. Zie hiervoor deze pagina over Blocken op Alles Over Breien.







Sjaal in (valse) patentsteek

sjaal in patentsteek breienKijk voor een uitleg van de valse patentsteek op deze pagina Breisteken van Alles Over Breien.

Benodigdheden:
Ongeveer 450 - 500 gram wol, geschikt voor breinaalden nummer 6.
Twee breinaalden met knop nummer 6.

De hoeveelheid wol die je nodig hebt is afhankelijk van de lengte van de sjaal die je wilt breien. Je kunt voor deze sjaal meerdere soorten wol gebruiken. Ook erg leuk om restjes mee op te maken.

Breipatroon:
Zet 40 steken op. Deze 40 steken brei je nu naald voor naald in het valse patent patroon.



Wanneer je wilt wisselen van kleur, doe je dit bij voorkeur aan het einde van de naald. Brei deze 40 steken tot je de gewenste lengte hebt bereikt.

Kant de steken losjes af.

Afwerking:
Voor een mooie afwerking kun je de sjaal blocken. Zie hiervoor deze pagina over Blocken op Alles Over Breien.








Er is ook een breipatronen boek met sjaals verkrijgbaar bij bol.com.




Breipatronen sjaals

Nog meer gratis breipatronen voor leuke sjaals die je online kunt vinden.

breipatroon sjaal met golfjes Gebreide sjaal met golfjes

Met dit breipatroon van Breierij de Paradijsvogel maak je zo deze warme sjaal. Je kunt hem zo breed en lang maken als je maar wilt.


breipatroon sjaal in het rond Gebreide sjaal of kol

Op de blogpagina van Breien met haken en ogen vind je het patroon voor deze sjaal in de koorsteek. Je kunt hem gebruiken als sjaal, of de uiteinden aan elkaar naaien en er een kol van maken.


breipatroon sjaal met zakken Gebreide sjaal met zakken

Deze sjaal heeft twee handige zakken. Lekker om je handen warm te houden. Je vindt het patroon op de site van Zeeman.


breipatroon grote sjaal Gebreide brede sjaal

Met dit breipatroon van Garnstudio maak je een geweldige sjaal. De sjaal is lekker breed, zodat je hem ook als omslagdoek kunt gebruiken.


breipatroon Moebiussjaal Moebiussjaal

Erg leuk dit breipatroon voor een Moebiussjaal met heel veel krulletjes. Je vindt het samen met een uitgebreide foto tutorial op de site van Breierij de Paradijsvogel.


gratis breipatroon sjaal Breipatroon sjaal

Heerlijk warm deze sjaal gebreid op naalden nummer 9. Je vindt het patroon op de site van Aline.


gratis breipatroon snelle sjaal Breipatroon snelle sjaal

Dit breipatroon voor een snelle sjaal is afkomstig van Miriam. Miriam staat ook bekend als speedknitter, dus lekker snel klaar deze sjaal.


breipatroon sjaal in ribbelsteek Breipatroon sjaal

Super makkelijk te breien sjaal van Zeeman in ribbelsteek. Perfect voor beginners.


breipatroon gekrinkelde sjaal Breipatroon gekrinkelde sjaal

Je kent ze wel die leuke krinkelsjaaltjes gemaakt van “sjaalgaren”. Deze video laat je zien hoe je heel makkelijk zelf een krinkelsjaaltje kunt breien met bandjesgaren.


breipatroon kanten sjaal Gebreide kanten sjaal

Een breipatroon van Garnstudio voor een prachtige kanten sjaal.


breipatroon das Sjaaltje

Van het blog Krearette komt dit breipatroon voor een simpel maar erg leuk sjaaltje. Gebreid in ribbelsteek met twee bolletjes wol.


breipatroon noro sjaal Breipatroon sjaal met kant effect

Op het blog Breien en Haken vind je de beschrijving van deze makkelijk te breien sjaal. Even naar beneden scrollen voor de NL versie. De sjaal heeft een leuk golfjes patroon en kleine openingen.


breipatroon sterrensteek sjaal Breipatroon sjaal in sterrensteek

Dit breipatroon voor een sjaal in de mooie sterrensteek vind je op de site van Marikari.


breipatroon ketting sjaal Breipatroon ketting sjaal

Deze sjaal van Helena draag je niet alleen voor de warmte, maar vooral omdar hij zo leuk staat.




Kijk voor nog meer warme winterpatronen van sjaals, mutsen en handschoenen ook even op deze pagina: Breipatronen mutsen en handschoenen.

Kijk ook eens hier:
brei patroontjes voor pannenlappen en gastendoekjes gratis baby breipatronen
cursus 40 dagen zonder suiker



















brei patroontjes voor baby's

brei patroontjes voor tassen

brei patroontjes voor dames en heren

brei patroontjes sjaals en mutsen























































































Boekentip

Breipatronen

Samen breien

Brei boeken

Breisteken

Breitips

Sjaal breipatronen

Breien leren

Blocken

Breipennen

Brei blog

Basis breisteken

Steken opzetten

Home

Contact, cookies en privacy

© Vanna

webdesign: © 2011 Mijn-eigen-website.nl | Webrealisatie en advies Vannatiek.nl