Alles Over Breien

Gerstekorrel steek

dubbele gerstekorrel breisteek

Door rechte en averechte steken af te wisselen kun je een mooi patroon breien.

Lees hieronder de uitleg van deze mooie breisteken.



gerstekorrel steek

Gerstekorrel

Het gerstekorrel patroon levert op een simpele manier een leuk relief op.

Zet een even aantal steken op. Je kunt ook een oneven aantal opzetten, maar let dan goed op met welke steek je de tweede naald begint.

De eerste naald brei je de hele pen 1 steek recht en 1 steek averecht.

In de tweede naald begin je met een averechte steek en daarna brei je een rechte steek, dit herhaal je de hele pen.
Je laat je de steken dus verspringen en je breit een rechte steek boven een averechte steek en een averechte steek boven een rechte steek.

Deze twee naalden blijf je herhalen.


dubbele gerstekorrel steek breien

Dubbele gerstekorrel
Bij de dubbele gerstekorrel brei je de eerste naald 1 steek recht en 1 steek averecht. In de tweede naald brei je recht boven recht en averecht boven averecht.

Pas in de derde naald laat je de steken verspringen en brei je recht boven averecht en averecht boven recht. De vierde naald brei je weer recht boven recht en averecht boven averecht.

Deze vier naalden blijf je herhalen.




gerstekoreel steek breien

Op het internet vonden we dit filmpje van Hajounn waarin je kunt zien hoe je de gerstekorrel steek moet breien.


dubbele gerstekorrel steek breien

Dit filmpje van Hajounn laat je zien hoe je een dubbele gerstekorrelsteek kunt breien.



Nog meer breisteken

Op zoek naar de luie wijvensteek, ribbelsteek of de patentsteek, kijk dan hier.

Ribbelsteek

Tricotsteek

Patentsteek

Boordpatroon

Blokjes patroon

Gerstekorrelsteek

Ribbelpatroon

Driehoekpatroon

Tricot steek

Kantsteken

Zigzagpatroon

Nopjespatroon

Luie Wijven steek

Riviersteek

Hazelnootpatroon

Mandenweefsteek

Kabelsteek



















Boekentip



























Breipatronen

Samen breien

Brei boeken

Breisteken

Breitips

Sjaal breipatronen

Breien leren

Blocken

Breipennen

Brei blog

Basis breisteken

Steken opzetten

Home

Contact, cookies en privacy

© Vanna

webdesign: © 2011 Mijn-eigen-website.nl | Webrealisatie en advies Vannatiek.nl